Javascript Menu by Deluxe-Menu.com




PROGRAM MODÜLÜ: BORDRO

VERSİYONU: ETA : SQL - ETA:V8-SQL

Soru:
Bordro modülünde, personel maaşı hesaplamasında BES Dahil Netten Brüte işlemi nasıl yapılır?
Cevap:
Personel sicil kartında F8-Detay Bilgi bölümüne “Bes Dahil Netten Brüte” butonu ile hesaplama yapılır.

Soru:
Bordro modülünde ibraname raporu nasıl alınır?
Cevap:
İlgili personel sicil kartında iken F4-Yazdırma butonuna basılır. Personel İbraname seçilip döküm alınabilir.

Soru:
Bir işyerinde meslek grubuna göre erkek ve kadın sayısı raporu nasıl alınır?
Cevap:
Bordro modülü, Raporlar, Tik Raporları, Meslek Bilgileri raporundan alınabilir.

Soru:
Bordro ve Muhasebe şirketlerim ayrı takip ediliyor. Bordro şirketinden muhasebe şirketine Bordro/Muhasebe entegrasyonu nasıl yapılır?
Cevap:
Bordro şirketinde, Şirket Bilgileri modülü Servis İşlemleri, Sabit Tanımlar, Paremetreler, Genel Paremetreler, Bordro Genel Paremetreleri bölümünde “Muh./İşl.Başka Bir Şirkete Entegre Edilecek” kutucuğu işaretlenir ve Hedef Şirket bölümüne muhasebe şirketi seçilerek yapılabilir.

Soru:
Bordro Modülünde oransal olarak net ücret değişikliği nasıl yapılır?
Cevap:
Bordro, Puantaj Kartı, Ücret Değişikliği ekranında Hesaplama Şekli:1(Ücret), Hesaplanan Ücret:2 (Net) seçenekleri seçildikten sonra yüzde olarak oran verilip oransal değişik yapılır.

Soru:
İşe giriş ve işten çıkış listeleri toplu XML nasıl yapılır?
Cevap:
Bordro / Raporlar / Sgk Raporları / Giriş ve Çıkış Bildirim Listesi raporundayken F3 -> XML oluştur butonuna basılır.”XML’i göndermek için SGK sayfasını aç” işaretlenerek otomatik olarak SGK sayfasına yüklenir.

Soru:
Bordro modülünde, personel maaşı hesaplamasında AGİ dahil netten brüte işlemi nasıl yapılır?
Cevap:
Bordro / Personel Kartındaki F8 -> Agi Dahil Netten Brüte butonu ile hesaplama yapılır.

Soru:
Bordro modülünde, birden fazla ayın Ücret Pusulası nasıl alınır?
Cevap:
Bordro / Raporlar / Ücret Pusulasında “Birden Fazla Ayın Raporu Alınsın” seçeneği işaretlenir ve istenilen ay aralığı yazılır.

Soru:
Ücret pusulaları personellere e-posta olarak nasıl gönderilir?
Cevap:
Bordro Modülü Raporlar -> Bordro Raporları -> Ücret Pusulası (e-posta) bölümünden bu işlem yapılabilir. Personel Sicil Kartı, Adres Bilgileri sayfasından personellere e-posta adresleri tanımlanır. Sonrasında bu bölümde F2-Listele butonuna basıldıktan sonra program otomatik olarak ücret pusulaları için PDF dosyaları olarak oluşturur. F5-Gönder butonuna basılarak gönderim yapılır.

Soru:
Bir personel için ihbar tazminatı hesaplaması yapılıyor. İhbar tazminatına ait kesilen vergiler ve net tutar nasıl görülebilir?
Cevap:
Raporlar / Diğer Raporlar / İhbar Tazminatı Raporları bölümüne girilir. F3-Saha Boylarına girilir. Bu bölümde İ.T GELİR VERGİSİ, İ.T DAMGA VERGİS, İ.T NET TUTAR değerlerine saha boyu değeri verilir. Rapor bu şekilde alınır.

Soru:
Bordro eksik gün girilen personel var ama eksik gün bildirim listesinde çıkmıyor. Ne yapmalıyım?
Cevap:
Puantaj kartındaki eksik gün nedeni kontrol edilir. Puantaj detayı tablosu dolduruldu ise eksik günün tabloda belirtilip belirtilmediği kontrol edilir.

Soru:
Bordroda personel sicil kartını F3 iptal tuşu ile silmek istendiğinde “Personel Sicil Kartı İptal Edilemez” hatası veriyor. Kart nasıl iptal edilir?
Cevap:
Şirket Bilgileri/Servis İşlemleri/Sabit Tanımlar/Parametreler / Genel Parametreler / Bordro Parametreleri bölümündeki Bordro Kartı Silme Kontrolü 0-Kontrol Yok ya da 2-Uyar olarak değiştirilir.

Soru:
Bordro modülünde, personele ait kümülatif gelir vergisi matrahını gösteren bir doküman var mı?
Cevap:
Personel sicil kartında iken yazdır veya görüntüleme butonuna basılır. İşyeri değişikliği formu seçilerek rapor alınır.

Soru:
Bordro icmal dökümünde SGK Primi ve İşsizlik Primi sıfır çıkıyor. Ne yapmalıyım?
Cevap:
Bordro modülü, Servis, Sabit Tanımlar, Parametreler bölümünde SGK Bildirge Parametreleri sayfasında SGK Tavanı boş bırakıldığı için hesaplama yapmaz. Bu bölümün doldurulması gerekir.

Soru:
Bordro modülünde, hesaplamalarda gelir vergisini hesaplamıyor. Ne yapmalıyım?
Cevap:
Etasqlsys/Ortak tanımlar/Vergi tanımları/Gelir Vergi Dilimleri ilgili yıl için uygun bir şekilde düzenlenir ve kayıt edilir.

Soru:
Bordro modülünden özel tanımlı icmal raporu alınıyor. Döküm boş çıkıyor. Ne yapabilirim?
Cevap:
Özel İcmal dökümü ekranı parametreler bölümünde SGK Taban Kontrolü: Taban Altında Olanlar ve Diğer Kişiler sahaları işaretli olmalıdır.

Soru:
Bordro modülü, ödenek tanımlarında eskiden tanımlı olan ödenek satırlarının arasına nasıl satır ilave edebilirim?
Cevap:
Bordro modülü servisinden ödenek tanımlarına girilir. Ödenek satırı en fazla 20 satır tanımlanabilir, bu ekrana girildiğinde 20 satır ekrana geldiği için, satır açmak için öncelikle aşağıdaki boş satırlardan birinin silinmesi gerekir. Daha sonra eklenmek istenen satıra gelinip Ctrl+Insert tuşları ile satır açılabilir.

Soru:
Personel sicil kartını iptal etmek isteyince, personel sicil kartı iptal edilemez mesajı geliyor. Ne yapabilirim?
Cevap:
Şirket Bilgileri, Sabit Tanımlar, Parametreler, Genel Parametreler, Bordro Genel Parametreleri bölümünde bulunan Bordro Kartı Silme Kontrol parametresi 0-KONTROL YOK veya 2-UYAR yapılır.

Soru:
Bordro modülü puantaj ekranındaki mesai tanımlarının başlıkları değiştirilebilir mi?
Cevap:
Bordro/Servis/Sabit tanımlar/Ücretler/Mesai tanımları ekranından değiştirilebilir.

Soru:
Personel kartında vizite dökümü yapıldığında personelin adresi çıkmıyor. Ne yapabilirim?
Cevap:
Bordro/Servis/Sabit Tanımlar/Parametreler/Kullanıcı parametresi, Bordro kullanıcı parametresinde vizite adresi olarak kullanılacak adres seçilir.

Soru:
Bordro modülünde SGK işçi priminde %14’ten fazla hesaplıyor. Ne yapabilirim?
Cevap:
Bordro/Servis/Sabit tanımlar/Parametreler ekranının Vergi Prm.-1 sekmesinde bulunan Sabit SGK Kes.(İŞÇİ) bölümünde bir rakam yazılı olabilir. Bu rakamın doğru olup olmadığı kontrol edilir. Kullanılmıyor ise bu rakam silinir.

Soru:
Parametrelerde şirket bilgileri ve başlık basılacak tikleri işaretli olduğu halde özel tanımlı icmalde 2. sayfaya şirket bilgileri ve başlık bilgileri gelmiyor. Ne yapabilirim?
Cevap:
Rapor tanımından sayfa boyu tanıtılır. (Örneğin 40)

Soru:
Personelin kendisi özel sağlık sigortası yaptırmış. Bordro modülünde özel sağlık sigortası ile ilgili gösterimi nasıl yaparım?
Cevap:
Bordro Modülü/Puantaj Kartı/Personelin ödediği tutarı, “Özl.Sig.İşçi, Bir Emk.İşçi” sahalarına yazarız. Bu sahalara veya sahalardan herhangi birine yazılan bilgi programımız tarafından gerekli değerlere bakılarak otomatik olarak hesaplanır ve ilgili personelin maaşında artışa sebep olur.

Soru:
Bordro e-bildirge dökümünde personelim herhangi bir kanuna tabi olmadığı halde xml dosyasında kanun nosu 5510 olarak gözüküyor. Nasıl düzeltebilirim?
Cevap:
Servis/Sabit Tanımlar/Parametreler bölümünde bulunan istihdam sayfasında işveren sig.prim payı indirimi parametresinin onay işareti kaldırılır.

Soru:
Muhtasar Beyannamede dökümünde Sayfa 2’deki ÇALIŞTIRILAN İŞÇİ SAYISI bölümü boş geliyor. Ne yapabilirim?
Cevap:
Bordro modülünden muhasebeye entegrasyon yaptığımızda programımız muhtasar beyannamede diğer tanımlara kayıt yapmaktadır. Daha sonra bir sonraki aya devir yapıp ondan sonra muhtasar beyanname hazırladığımızda muhtasar beyannamede Çalıştırılan İşçi Sayısını görebiliriz.

Soru:
Bordroda icmal dökümünde ssk primi ve işsizlik primi sıfır çıkıyor.
Cevap:
Servis/Sabit tanımlar/Parametreler bölümünde SSK Bildirge parametreleri. Sayfasındaki SSK tavanı sıfır yazıldığı için hesaplamayabilir. Ssk tavan değeri yazılır.

Soru:
Bordro modülünde çalışma belgesi raporu nasıl alınır?
Cevap:
İlgili personel sicil kartında iken F4-Yazdırma butonuna basılır. Sicil Kartı seçilip sicil kartından da çalışma belgesi seçilip döküm alınabilir.

Soru:
İşten çıkanların kart listelerinde görülmesi nasıl sağlanır?
Cevap:
Bordro, servis, sabit tanımlar, kullanıcı tanımlarında işten ayrılanlar listelerde çıksın parametresi işaretlenir.

Soru:
5921 sayılı yasaya ait personelin dökümü nasıl alınır?
Cevap:
Personel sicil kartında uygulanacak kanun no kısmına 05921 yazılmalıdır.

Soru:
Exe yenilemesi yapıldığı halde işten çıkış kodlarının eksik gelmesi halinde ne yapılır?
Cevap:
Sistem Yönetimi bölümünde Servis/ Ortak Tabloları Yaratma bölümüne girilerek sadece 46- Bordro Genel Ek Tip Tanımlarının (BORGENELTIP) onay kutusu işaretlenir. F2- Kaydet butonu ile işlem kayıt edilir.

Soru:
Bordro puantajda tanıtılan ödenek gün sayısına göre oranlanması nasıl sağlanır?
Cevap:
Bordro, Servis, Sabit tanımlar ve ödenek tanımlarında ilgili satırdaki Orantı Çoklu puantaj parametresi aktif olmalıdır.

Soru:
Bordrodan muhasebe entegrasyonu yapılırken, hesapların belirlemesi sayfasında aynı kod tanımlanan hesapların entegrasyonda fiş oluşturma yapınca tek satırda toplanması nasıl sağlanır?
Cevap:
Bordrodan muhasebe entegrasyonu yapılırken, entegrasyon parametreleri sayfasında, satırları toplama parametresi işaretlenir.

Soru:
E-bildirge gönderiminde SGK sayfasını otomatik aç tıklandığında SGK internet sayfası açılmıyor. “404 error not found” hatası veriyor. Ne yapılmalı?
Cevap:
Etasql klasörü içinden etainternet.ini dosyası açılarak urllogin=httpp ile başlayan satırların sonuna s harfini eklenir. Sonra ebildirge.ssk.gov.tr ifadesi geçen satırlara ise ssk yerine sgk ifadesi yazılıp kayıt edilir.

Soru:
Personel sicil kart kodu nasıl değiştirilir?
Cevap:
Şirket bilgileri/servis işlemleri/dosya işlemleri/kart kodu değiştirme-birleştirme/bordro sicil ekranında , eski kod ve yeni kod girilir, F2 işlem butonuna basılır.

Soru:
Kesinti ve ödenek başlıkları tanımlanmasına rağmen puantaj bilgileri ekrana gelmezse ne yapılmalıdır?
Cevap:
Bordro modülüne girilir. Servis İşlemleri / Sabit tanımlar / Ücretler / Kesinti / Ödenek Tanımlarında herhangi bir satırda ilgili başlıklar tanımlanır. “Yeni Karta Taşı “ sahası aktif hale getirilir. Yeni puantaj yapıldığı zaman yukarıdaki parametreye bağlı olarak, Kesinti/Ödenek Başlıkları otomatik gelir. Eski puantaj kartları üzerine gelmesi için, Tutar hanesinde “* “ Enter tuşuna basılır. İlgili Başlık ve tutar ekrana getirilir.

Soru:
İcmal raporunda gelir vergisinin sıfır çıkması halinde ne yapılmalıdır?
Cevap:
ETASQLSYS yani Sistem Yönetimi çalıştırılarak [strong]Ortak Tanımlar/ Vergi Tanımları/ Gelir Vergi Dilimleri[/strong] bölümüne girilir. Gelir vergisi dilimleri tanımlanır.

Soru:
Personel kartından alınan dökümlerin boş çıkması halinde ne yapılmalıdır?
Cevap:
[strong]Şirket Bilgileri/Kart Tanımları/İşyeri-Şube Kart Tanımları[/strong] bölümünden işyeri kartı açılır. [strong]Şirket Bilgileri/Servis/Sabit Tanımlar/Parametreler/Genel Parametreler/Bordro Genel Parametreleri[/strong]'nde [strong]İşyeri Kodu[/strong]'na açılan işyeri kodu tanımlanır.

Soru:
Asgari geçim indirimi çocuklar için 18-25 yaş kontrolü otomatik nasıl takip edilir?
Cevap:
Bordro/Servis/Dosya Bakımı/Kayıt Düzeltme/Aile Durumu Bildirimi bölümüne Agi Çocuklar kısmına, çocuklar ile ilgili doğum tarihi ve yüksek öğrenim bilgileri yazılır.